Την ανάγκη να αντιμετωπιστεί με νέους τρόπους και νέες λύσεις το συνεχώς αυξανόμενο φαινόμενο του bullying στα σχολεία, επεσήμανε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, ενημερώνοντας την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής σχετικά με τη στρατηγική που θα ακολουθήσει το υπουργείο για να εξαλειφθεί τέτοιου είδους φαινόμενα από τα ελληνικά σχολεία.
«Είναι αισιόδοξο ότι το πρόβλημα του bullying στη χώρα μας είναι σε χαμηλά επίπεδα, όμως αυτό δεν αποτελεί λόγος εφησυχασμού», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Ζαχαράκη. Παράλληλα, τόνισε ότι «το υπουργείο Παιδείας μελετά μέτρα για την ενίσχυση της προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο με ενίσχυση της εφημερίας», και πρόσθεσε ότι μέσα σε αυτά εντάσσεται και η αναθεώρηση των κανόνων ως προς τα παιδαγωγικά μέτρα με στόχο τον περιορισμό παραβατικών συμπεριφορών αλλά και επιβράβευση της βελτιωτικής συμπεριφοράς μέσα στη σχολική ζωή.
Μεταξύ των νέων δράσεων που ανακοίνωσε η κ. Ζαχαράκη είναι και η επανασύσταση του Παρατηρητηρίου Κατά της Βίας που θα έχει διακομματική εκπροσώπηση. Η κ. Ζαχαράκη κάλεσε όλα τα κόμματα να καταθέσουν τις προτάσεις τους ώστε να δημιουργηθεί μία Συντονιστική Επιτροπή που θα έχει τη γενική επίβλεψη των κατευθυντήριων γραμμών που θα δίνονται αμέσως μετά σε μία επιτελική επιτροπή για να περνάνε, εν συνεχεία, στις σχολικές μονάδες μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η υφυπουργός Παιδείας και στη θεσμοθέτηση του «δασκάλου εμπιστοσύνης» μέσα στη σχολική μονάδα. Όπως είπε, με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί μετά από διαβούλευση, θα λειτουργήσει ο θεσμός του δασκάλου εμπιστοσύνης και θα έχουν προτεραιότητα οι δάσκαλοι οι οποίοι έχουν και σπουδές στη συμβουλευτική ενώ συγχρόνως θα ενισχύονται με περαιτέρω επιμόρφωση.
Ανάμεσα στις νέες δράσεις του υπουργείου που ανακοίνωσε η κ. Ζαχαράκη περιλαμβάνονται:
-Η σύνταξη διακηρύξεων και εγχειριδίων για κάθε σχολική μονάδα για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
-Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μέσα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
-Η διοργάνωση ειδικών προγραμμάτων για τα παιδιά.
-Η ενίσχυση των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών ανά συστάδα σχολείων, μέσω των υπαρχουσών ΕΔΕΑΥ, αλλά και των ΚΕΣΥ.
-Νέες θεματικές μέσα από το εργαστήρι δεξιοτήτων που ξεκινάει πιλοτικά από τη νέα σχολική χρονιά, από το 2020 – 2021.
-Επικαιροποίηση των σχολικών κανονισμών με βάσει τα νέα δεδομένα, με συγκεκριμένα εγχειρίδια αντίδρασης και αντιμετώπισης.
-Εμβάθυνση των σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών-παιδιών και γονέων.
-Έμφαση στη διαπολιτισμική αλληλεγγύη των παιδιών.
Πηγή: infokids.gr
Σε διπλανά γραφεία στο χώρο της Δημοτικής Αγοράς που παραχωρήθηκαν από το Δήμο Καρδίτσας στεγάζονται τους τελευταίους μήνες το Παράρτημα…
Ξεκινά σε σύντομο χρονικό διάστημα στο Ε.Α.Π. η λειτουργία της Μονάδας Ισότιμης Πρόσβασης Ατόμων με Αναπηρία και Ατόμων με ειδικές…
«Τίτλοι τέλους» στη δομή φιλοξενίας “Μετάβασις” για άτομα με νοητική στέρηση στην Ιεράπετρα. Ήδη έχουν αποχωρήσει οκτώ τρόφιμοι της μονάδας…
Συνήθως τα άτομα με αναπηρία καλούνται να μιλήσουν δημόσια μόνο για ζητήματα που άπτονται της αναπηρίας. Πόσο εύκολο είναι να…
Οι καταναλωτές καλούνται να μη χρησιμοποιήσουν το σκεύασμα και να ενημερώσουν τον ΕΟΦ. Την προσοχή των καταναλωτών εφιστά με ανακοίνωσή…
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την καρδιαγγειακή τους υγεία έχουν όσοι διατηρούν μια πληθώρα συγκεκριμένων βακτηρίων στο μικροβίωμα του εντέρου. Το…