Πάνω από το 50% των μαθητών ΑμΕΑ δεν λαμβάνουν εξειδικευμένη υποστήριξη

Σε 90.743 ανήλθαν οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για το σχολικό έτος 2017-2018, αποτελώντας το 6,3% των μαθητών της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει το 5ο Δελτίο του Παρατηρητηρίου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ).

Όπως σημειώνεται στο δελτίο, το 57,3% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία δεν λαμβάνουν εξειδικευμένη υποστήριξη, παρά υποστηρίζονται μόνο από τον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μόνο 1 στους 10 λαμβάνει εξειδικευμένη υποστήριξη. Αναλυτικότερα, το 35% των μαθητών των τμημάτων ένταξης έχουν τοποθετηθεί χωρίς καμία αξιολόγηση από διαγνωστικό φορέα. Παράλληλα, μόλις το 7% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποστηρίχθηκε με παράλληλη στήριξη, από τους οποίους 8 στους 10 για λιγότερο από 20 ώρες την εβδομάδα.

«Είναι πολύ ανησυχητικά τα ποσοστά μαθητών που παρότι φοιτούν σε γενικά σχολεία δεν λαμβάνουν καμία εξειδικευμένη υποστήριξη, καθώς επίσης και τα ποσοστά αυτών που είτε εντάσσονται σε πολυπληθή και ετερόκλητα τμήματα ένταξης, τα οποία λειτουργούν σε πολλές περιπτώσεις ως ο «καιάδας» των γενικών σχολείων, είτε λαμβάνουν μόνο μερικώς εξατομικευμένη υποστήριξη η οποία δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών» επισημαίνει η ΕΣΑμεΑ σε ανακοίνωσή της..

Στο επίκεντρο της Συνομοσπονδίας τίθεται και το ζήτημα της ανεπάρκειας στην λειτουργία και την στελέχωση των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), γεγονός που «δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες και καθυστερήσεις στις διαδικασίες αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών, οι οποίες επιβεβαιώνονται στο παρόν από τον υψηλό αριθμό μαθητών που φοιτούν σε Τ.Ε. χωρίς να φέρουν επίσημη αξιολόγηση/γνωμάτευση».

Ένα ακόμη ζήτημα, σύμφωνα με την ΕΣΑμεΑ, είναι ότι «η πλειονότητα των μέτρων που λαμβάνονται προς την κατεύθυνση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης περιορίζονται ως επί το πλείστον στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, γεγονός που όχι μόνο δεν εξασφαλίζει τη σχολική εξέλιξη των μαθητών με αναπηρία επιτείνοντας τη σχολική διαρροή, αλλά κυρίως αναχαιτίζει την πραγματική δυνατότητα κοινωνικής και επαγγελματικής ένταξης στο μέλλον»,

Παράλληλα, «διαπιστώνεται ότι ένα τμήμα του πληθυσμού των μαθητών που αντιμετωπίζουν σοβαρές αναπηρίες, μαθητές δηλαδή περισσότερο εκτεθειμένοι στον κοινωνικό αποκλεισμό, παραμένουν σε αυστηρώς διαχωρισμένα πλαίσια εκπαίδευσης. Σημειώνεται ότι ο πληθυσμός των ειδικών σχολείων εξακολουθεί να αυξάνεται τα τελευταία χρόνια», συμπληρώνει η ΕΣΑμεΑ στην ανακοίνωσή τους.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, «τα παραπάνω συμπεράσματα του Δελτίου Στατιστικής Πληροφόρησης του Παρατηρητηρίου Θεμάτων Αναπηρίας οδηγούν μόνο σε μία παραδοχή, ότι δηλαδή απαιτείται γενναία αναδιοργάνωση της εκπαίδευσης στη βάση εθνικού σχεδίου δράσης για την ουσιαστική μετάβαση σε ένα σχολείο για όλους τους μαθητές».

«Ένα σχέδιο δράσης που θα καθορίζει εθνικές προτεραιότητες, στόχους, άξονες και δράσεις, σε συμφωνία με το Σύνταγμα της χώρας, το άρθρο 24 της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και με τον στόχο 4 της Ατζέντας 2030 για την βιώσιμη ανάπτυξη, και στη βάση τεκμηριωμένης ανάλυσης της κατάστασης και αξιόπιστων στατιστικών δεδομένων, με σαφές χρονοδιάγραμμα και σχέδιο χρηματοδότησης», καταλήγει η ΕΣΑμεΑ.

Πηγή: (ΑΠΕ-ΜΠΕ), onmed.gr

dikaioma

Πρόσφατες Κοινοποιήσεις

Έντερο: Ποια διατροφή είναι το καλύτερο «φάρμακο»;

Νέα στοιχεία δείχνουν ότι η διατροφή μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική από τη φαρμακευτική αγωγή για το ευερέθιστο έντερο. Σχεδόν…

23 ώρες πριν

Καρκίνος του δέρματος: Εξατομικευμένο mRNA εμβόλιο δίνει «πραγματική ελπίδα» για μόνιμη θεραπεία

Εξατομικευμένο mRNA εμβόλιο που βρίσκεται πλέον σε κλινική δοκιμή φάσης 3, κηρύσσεται από τους επιστήμονες «πραγματική ελπίδα» για την οριστική…

24 ώρες πριν

Δικτύωση ΚΔΗΦ-ΑμεΑ με το ΚΔΑΠ-ΑμεΑ της Ν. Ιωνίας

Στο πλαίσιο της διασύνδεσης των κοινωνικών φορέων και δομών του Δήμου Βόλου, πραγματοποιήθηκε η διασύνδεση της Κοινωνικού Λειτουργού του Κέντρου…

1 ημέρα πριν

Νόσος Πάρκινσον: Πειραματική θεραπεία βελτιώνει τα κινητικά συμπτώματα

Ένα πειραματικό μονοκλωνικό αντίσωμα ξεχώρισε για τη θεραπευτική του επίδραση σε ασθενείς με ταχεία εξέλιξη της νόσου Πάρκινσον Στην επιδείνωση…

2 ημέρες πριν

EE: Θεσπίζεται η Ευρωπαϊκή Κάρτα Αναπηρίας για ΑμεΑ- Ίση πρόσβαση σε προνομιακούς όρους

Δόθηκε το τελικό «πράσινο φως» από την ΕΕ για την Ευρωπαϊκή Κάρτα Αναπηρίας και την Ευρωπαϊκή Κάρτα Στάθμευσης για ΑμεΑ.…

2 ημέρες πριν

Πώς να διώξετε την αφρικανική σκόνη από τη μύτη, το λαιμό και τους πνεύμονες

H αφρικανική σκόνη γέμισε το περιβάλλον και τα σωθικά μας. Πώς μπορούμε να καθαρίσουμε τα μάτια, τη μύτη, το λαιμό…

2 ημέρες πριν