Τη δυνατότητα να δηλώνουν το όνομα του παιδιού τους, τη βάπτιση του, καθώς και να παραλαμβάνουν ηλεκτρονικά την επικαιροποιημένη ληξιαρχική πράξη έχουν από σήμερα οι πολίτες. Σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Εσωτερικών Μάκη Βορίδη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, η νέα υπηρεσία παρέχεται με πολύ απλό τρόπο στο gov.gr, μέσα από την ενότητα «Οικογένεια» και την υποενότητα «Γέννηση».
Ειδικότερα, ο πολίτης συνδέεται μέσω των κωδικών Taxisnet ή με τους κωδικούς web banking και υποβάλλει τις δηλώσεις ηλεκτρονικά. Η δήλωση ονοματοδοσίας πραγματοποιείται συνδυαστικά και από τους δύο γονείς. Με την έγκριση και του δεύτερου γονέα, τη δήλωση την παραλαμβάνει ηλεκτρονικά ο ληξίαρχος του δήμου όπου δηλώθηκε η γέννηση του παιδιού και προχωρά στην ονοματοδοσία.
Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας, η επικαιροποιημένη ληξιαρχική πράξη αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του πολίτη, ο οποίος ταυτόχρονα ειδοποιείται με SMS και email ώστε να εντοπίσει και να αποθηκεύσει ή να εκτυπώσει το έγγραφο μέσω του my.gov.gr. Το αντίγραφο ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας (Κωδικός QR, Κωδικός ασφαλείας, Προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα) και μπορεί να προσκομιστεί για κάθε νόμιμη χρήση.
Τη δυνατότητα ηλεκτρονικής δήλωσης βάπτισης έχει οποιοσδήποτε γονέας ή ο ανάδοχος, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία. Ο ληξίαρχος, με τον ίδιο τρόπο την καταχωρίζει και ο πολίτης ενημερώνεται αντίστοιχα.
Όλα τα στοιχεία του πολίτη για την υποβολή των δηλώσεων αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας.
Οι δηλώσεις ονοματοδοσίας και βάπτισης έρχονται να προστεθούν στις κοινές δράσεις που σχεδιάζουν και υλοποιούν τα δύο τελευταία χρόνια τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών των δήμων. Υπενθυμίζεται ότι έχουν προηγηθεί και ήδη παρέχονται ψηφιακά μέσω του gov.gr οι ακόλουθες υπηρεσίες:
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από το υπουργείο Εσωτερικών, το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντική μείωση του γραφειοκρατικού βάρους θα επιτευχθεί και με την παροχή θυρίδων του gov.gr στους δήμους τον επόμενο μήνα. Οι δήμοι μέσω των θυρίδων θα υποδέχονται ηλεκτρονικά αιτήματα των πολιτών για δημοτικές υπηρεσίες και θα εκδίδουν πιστοποιητικά, απαντώντας άμεσα μέσα από ένα φιλικό περιβάλλον εργασίας με την ασφάλεια και την αξιοπιστία του gov.gr Έτσι, οι πολίτες θα ολοκληρώνουν της υποθέσεις τους χωρίς να προσέρχονται με φυσική παρουσία στον οικείο δήμο.
Πηγή: protothema.gr
Σε διπλανά γραφεία στο χώρο της Δημοτικής Αγοράς που παραχωρήθηκαν από το Δήμο Καρδίτσας στεγάζονται τους τελευταίους μήνες το Παράρτημα…
Ξεκινά σε σύντομο χρονικό διάστημα στο Ε.Α.Π. η λειτουργία της Μονάδας Ισότιμης Πρόσβασης Ατόμων με Αναπηρία και Ατόμων με ειδικές…
«Τίτλοι τέλους» στη δομή φιλοξενίας “Μετάβασις” για άτομα με νοητική στέρηση στην Ιεράπετρα. Ήδη έχουν αποχωρήσει οκτώ τρόφιμοι της μονάδας…
Συνήθως τα άτομα με αναπηρία καλούνται να μιλήσουν δημόσια μόνο για ζητήματα που άπτονται της αναπηρίας. Πόσο εύκολο είναι να…
Οι καταναλωτές καλούνται να μη χρησιμοποιήσουν το σκεύασμα και να ενημερώσουν τον ΕΟΦ. Την προσοχή των καταναλωτών εφιστά με ανακοίνωσή…
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την καρδιαγγειακή τους υγεία έχουν όσοι διατηρούν μια πληθώρα συγκεκριμένων βακτηρίων στο μικροβίωμα του εντέρου. Το…