ΕΕΤΤ: Νέες υπηρεσίες για ΑμεΑ από όλες τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών

Συντάκτης: Χωρίς σχόλια Μοιραστείτε το:

Μέτρα  ισοδύναμης πρόσβασης ατόμων με αναπηρίες (ΑμεΑ) σε υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ετοιμάζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Η ρυθμιστική αρχή τηλεπικοινωνιών αναμένεται να φέρει ένα νέο πλέγμα μέτρων, τα οποία θα κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των ατόμων με αναπηρίες, όπως είναι η υπηρεσία μεσολαβητικής αναμετάδοσης (Relay Service), όπου π.χ. ένας κωφάλαλος μέσω διερμηνέως συνομιλεί με ένα άτομο χωρίς ειδικές ανάγκες, και αντίστροφα, συστήματα επικοινωνίας με γραπτό μήνυμα εκτός από των ηχητικών κλήσεων, συστήματα επικοινωνίας που μετατρέπουν το κείμενο σε ομιλία και αντίστροφα για άτομα με προβλήματα όρασης κ.α.

Η επιβολή μέτρων ισοδύναμης πρόσβασης ΑμεΑ στις επικοινωνίες δεν είναι επινόηση της ΕΕΤΤ. Προβλέπεται τόσο στην Οδηγία (ΕΕ) 2018/1972, αλλά και στο ν. 4727/2020 που αποτελεί μεταφορά της προαναφερόμενης κοινοτικής οδηγίας. Ειδικότερα το άρθρο 219 του ν. 4727, σχετικά με την ισότιμη πρόσβαση και επιλογές για τελικούς χρήστες με αναπηρίες προβλέπει ότι «με απόφαση της ΕΕΤΤ καθορίζονται οι απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν οι πάροχοι διαθέσιμων στο κοινό υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών προκειμένου να εξασφαλίζεται, ότι οι τελικοί χρήστες με αναπηρίες: α) έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών συμβατικών πληροφοριών που παρέχονται δυνάμει του άρθρου 210, ισοδύναμες με τις παρεχόμενες στην πλειονότητα των τελικών χρηστών, και β) έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ των επιχειρήσεων και των υπηρεσιών που διαθέτει η πλειονότητα των τελικών χρηστών».

Με άλλα λόγια, τα ΑμεΑ θα πρέπει να επιλέγουν πάροχο της επιλογής τους, όπως τα άτομα χωρίς ειδικές ανάγκες. Μέχρι πριν υποχρεωνόταν ο πάροχος καθολικής υπηρεσίας να προσφέρει ένα σετ υπηρεσιών που διευκολύνουν τα ΑμεΑ στην επικοινωνία τους, τώρα όμως θα είναι υποχρεωμένοι να τις προσφέρουν όλοι οι πάροχοι. Μάλιστα στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρουν στελέχη της ΕΕΤΤ, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι θα υποχρεωθούν από το νέο κανονισμό που θα έρθει στους επόμενους μήνες να διαθέτουν και ειδικό μηχανισμό υποστήριξης (help desk) για ΑμεΑ.

Ειδικότερα για την ισότιμη συμμετοχή των ΑμεΑ στις επικοινωνίες, oι υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών πρέπει:

  •  να συμμορφώνονται με τις συγκεκριμένης διατάξεις που προβλέπονται στην κοινοτική και εθνική νομοθεσία, (ΕΕ) 2019/882 και ν.4727/2020
  • να είναι πλήρως διαλειτουργικές και με επαρκές επίπεδο ποιότητας, έτσι ώστε τα ΑμεΑ ανεξαρτήτως παρόχου να επικοινωνούν με άλλα ΑμεΑ ή άτομα χωρίς ειδικές ανάγκες με ικανοποιητικό τρόπο,
  • να υποστηρίζουν i) την υπηρεσία πλήρους συνομιλίας (total conversation services), ii) το κείμενο σε πραγματικό χρόνο (Real Time Text) και iii) τις υπηρεσίες μεσολαβητικής αναμετάδοσης (υπηρεσίες αναμετάδοσης κειμένου και υπηρεσίες αναμετάδοσης βίντεο). 
  • να διαθέτουν ειδικό τερματικό εξοπλισμό που βελτιώνει την ισοδύναμη πρόσβαση π.χ. συσκευές με επαυξητικές και εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας ή και με άλλες βοηθητικές τεχνολογίες (augmentative and alternative communication devices) και τέλος,
  • το κόστος επικοινωνίας για ΑμεΑ δεν πρέπει να αυξηθεί λόγω παροχής των ειδικών υπηρεσιών, όπως η μετάδοση κειμένου σε πραγματικό χρόνο, παροχή υπηρεσιών πλήρους συνομιλίας ή υπηρεσιών διαμεσολαβητικής.

Καταλύτης για να προσφερθούν αυτά, είναι αφενός μεν η αύξηση του εύρους ζώνης των δικτύων -πλέον πρέπει να υποστηρίζεται η βιντεοδιάσκεψη- και δευτερευόντως η διάδοση των smartphones. «Όταν μιλάμε για ισότιμη πρόσβαση αναφερόμαστε σε συνομιλίες κωφαλάλων, η οποία θα πρέπει να γίνεται μόνον με βιντεοκλήση», λέει στέλεχος της ΕΕΤΤ.  «Χωρίς τα smartphone ήταν δύσκολη η υποστήριξη μιας τέτοιας υπηρεσίας», λέει στέλεχος της ΕΕΤΤ. 

Από την άλλη πλευρά, στη διαμεσολαβητική επικοινωνία, π.χ. ενός κωφάλαλου με άτομα χωρίς ειδικές ανάγκες, που δεν γνωρίζει την νοηματική γλώσσα θα πρέπει να μεσολαβεί ένας διερμηνέας. Μάλιστα όπως αναφέρεται, η διερμηνεία αυτή θα πρέπει να είναι διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο και επτά ημέρες την εβδομάδα. Πρόκειται δηλαδή για ένα αυξημένου όγκου έργο, που όμως στο τέλος θα πρέπει να επιτρέψει την επικοινωνία μεταξύ ΑμεΑ, και όχι μόνον.

Τα παραπάνω, όπως και άλλα προτεινόμενα μέτρα από την ΕΕΤΤ, τέθηκαν σε διαβούλευση με παρόχους, ενώσεις ΑμεΑ κ.λπ.  η οποία θα ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Ιούλιο. Η ΕΕΤΤ θα αξιολογήσει τις προτάσεις, και όσες επιλέξει θα αποτελέσουν εισήγηση προς την ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προκειμένου μέσω υπουργικών ή κοινών υπουργικών αποφάσεων να γίνει εφικτή η υποχρεωτικότητα των ισοδύναμων μέτρων για τα ΑμεΑ στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. 

Παράλληλα η ΕΕΤΤ θα αξιολογήσει τη σκοπιμότητα των υφιστάμενων ρυθμίσεων υπέρ των ΑμεΑ  σχετικά με τις τηλεπικοινωνίες – π.χ. δωρεάν 1.000 λεπτά αστικής χρέωσης το μήνα, ειδικές κοινόχρηστες τηλεφωνικές συσκευές κ.λπ. – που πλέον αρκετά από αυτά θεωρούνται ξεπερασμένα.

Πηγή: powergame.gr

Προηγούμενο άρθρο

Το Κάστρο της Καλαμάτας φωτίζεται και καθίσταται προσβάσιμο σε ΑμεΑ

Επόμενο άρθρο

Καρδιολογικά προβλήματα φέρνουν εγκεφαλικό επεισόδιο

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

avatar