Τι έχει αλλάξει στις μετακινήσεις των ατόμων με αναπηρία;

Συντάκτης: Χωρίς σχόλια Μοιραστείτε το:

Τα μέτρα που έχουν ληφθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) στον τομέα των μεταφορών και για τη διευκόλυνση των μετακινήσεών τους.

Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου συμμετείχε στην ημερίδα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με τίτλο: «Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία: Εθνική Στρατηγική 2024-2030». Στην ομιλία της έκανε αναφορά σε μια σειρά σημαντικών μέτρων που έχουν ληφθεί για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των Ατόμων με Αναπηρία στον τομέα των μεταφορών. Τα παρουσιάζουμε αμέσως παρακάτω…

Υπουργική Απόφαση σχετικά με την τροποποίηση του Κανονισμού για τα Δικαιώματα Επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Με την εφαρμογή του κανονισμού, αυξάνονται τα διοικητικά πρόστιμα και οι αποζημιώσεις (από 150 ως 3.000 ευρώ) για την ανεμπόδιστη μεταφορά ΑΜΕΑ, τόσο από ιδιωτικές εταιρείες μεταφορών, όσο και από Δημόσιους Φορείς συγκοινωνιών.
Επιπλέον, ξεκαθαρίζεται η υποχρέωση όλων των αρμόδιων φορέων, ιδιωτικών και δημοσίων, να μεριμνούν για τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού τους, αναφορικά με την εξειδικευμένη παροχή βοήθειας, την αρμόζουσα συμπεριφορά και την αναγκαία μέριμνα προς τα ΑμεΑ.

ΑμεΑ

Η κατάρτιση του προσωπικού περιλαμβάνει
-Ευαισθητοποίηση και κατάλληλη ανταπόκριση σε επιβάτες με σωματικές, αισθητηριακές (ακοής και όρασης), μη εμφανείς αναπηρίες ή μαθησιακές δυσκολίες.
-Διάκριση των διαφόρων ικανοτήτων των ατόμων που ενδέχεται να έχουν μειωμένη κινητικότητα, αίσθηση προσανατολισμού ή δυνατότητα επικοινωνίας.
-Διαπροσωπικές ικανότητες και μεθόδους επικοινωνίας με κωφούς και άτομα με προβλήματα ακοής, όρασης ή λόγου, ή με μαθησιακές δυσκολίες, καθώς επίσης και τρόπους προσεκτικού χειρισμού αναπηρικών αμαξιδίων και λοιπών βοηθητικών μέσων κινητικότητας, ώστε να αποφεύγονται φθορές. Δυνατότητα άμεσης συνδρομής σε άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα και τρόπους βοήθειας των χρηστών αναπηρικών αμαξιδίων.

ΑμεΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Το Δελτίο Στάθμευσης Ατόμων με Αναπηρία, το οποίο αποτελεί ένα σημαντικό βοήθημα για τις απρόσκοπτες μετακινήσεις των ΑμεΑ. Η επεξεργασία του σχετικού νομοθετικού κειμένου βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης.
-Με την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου του Δελτίου Στάθμευσης, οργανώσεις Ατόμων με Αναπηρία που χρησιμοποιούν οχήματα για μεταφορά ή εξυπηρέτηση των μελών τους θα διευκολυνθούν σε μεγάλο βαθμό. Αυτό αποτελούσε πάγιο αίτημα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία τουλάχιστον από το 2021.
-Όλα τα ΑμεΑ μπορούν πλέον να εκδίδουν κάρτα στάθμευσης, χωρίς να υπάρχει όριο στον κυβισμό των οχημάτων.

ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στις απρόσκοπτες μετακινήσεις των Ατόμων με Αναπηρία με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εφαρμόζοντας συγκεκριμένα μέτρα για τη διευκόλυνση της κινητικότητάς τους στις αστικές συγκοινωνίες.

ΑμεΑ

Στην Αθήνα
-Βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης, εφαρμογή που θα επιτρέπει στα ΑμεΑ να κλείνουν μέσω της ιστοσελίδας της ΟΣΥ ραντεβού για τις μετακινήσεις τους, με την εξυπηρέτησή τους να γίνεται από τρία ειδικά λεωφορεία.
-Αξιοποιούνται οι υπάρχουσες δυνατότητες του στόλου: 570 λεωφορεία διαθέτουν ήδη χειροκίνητες ράμπες, ενώ άλλα 528 διαθέτουν ηλεκτροκίνητες, για την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας με κινητικά προβλήματα.
-Ο ΟΑΣΑ έχει ανασχεδιάσει την κεντρική ιστοσελίδα του, www.oasa.gr, ώστε να είναι προσβάσιμη σε τυφλούς, ενώ η εφαρμογή τηλεματικής θα παρέχει ενημέρωση των επιβατών για την διαθεσιμότητα των προσβάσιμων σε ΑΜεΑ λεωφορείων, ώστε να γνωρίζουν εάν το όχημα που θα προσεγγίσει στη στάση διαθέτει εξοπλισμό και εάν η θέση ΑΜεΑ είναι κατειλημμένη.

-Λειτουργούν ήδη 400 ειδικές πλατφόρμες σε στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ.

Στη Θεσσαλονίκη
-Με τη σύναψη και υλοποίηση σχετικής σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ, εξασφαλίζεται η τήρηση των συμφωνηθέντων μέτρων για την ενίσχυση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ στα λεωφορεία χωρίς προβλήματα.
-Υλοποιούνται τα απαραίτητα μέτρα για την εξασφάλιση εύκολης και ασφαλούς πρόσβασης των ΑμεΑ στα ΜΜΜ, με συγκεκριμένες προδιαγραφές όπως το χαμηλό κατώφλι και η δυνατότητα μείωσης της απόστασης από το έδαφος (επιγονάτισης) στο σύνολο του στόλου.
-Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καταρτίζεται νομοθετικό πλαίσιο για την έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας διοδίων των δικαιούχων ατόμων με αναπηρία, ώστε να απλουστευθεί περισσότερο η διαδικασία διέλευσής τους από τους σταθμούς διοδίων.
-Με συγκεκριμένες ρυθμίσεις αποσυνδέεται η υποχρέωση χρήσης συγκεκριμένου οχήματος καθώς και η υποχρέωση παρουσίας του ΑμεΑ στο όχημα κατά τη διέλευση από τα διόδια, εφόσον φυσικά πληρούνται οι προϋποθέσεις που διασφαλίζουν ότι η μετακίνηση γίνεται αποκλειστικά προς εξυπηρέτηση του δικαιούχου.

Πηγή: 4troxoi.gr

Προηγούμενο άρθρο

To τέλος του αφηγήματος της “καλής χοληστερίνης”

Επόμενο άρθρο

Υψηλό σάκχαρο: 6 σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

avatar