Σωσίβιο για τον κατασκευαστικό κλάδο τα έργα του τουρισμού

Συντάκτης: Χωρίς σχόλια Μοιραστείτε το:

Το 2023 είναι έτος εκλογών στη χώρα μας και πολλά από τα έργα υποδομής που ήδη τρέχουν και αναμένεται να υπογραφούν μέσα στη χρονιά είναι πολύ πιθανόν να μην τα δούμε να ξεκινούν πριν από το πέρας της εκλογικής διαδικασίας. Αντίθετα, τα έργα που θα τρέξουν μέσα σε αυτήν την εκλογική χρονιά θα είναι τα έργα υποδομών που σχετίζονται με τον τουρισμό. 

Αυτό υποστηρίζουν στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «τα έργα του τουρισμού θα σώσουν φέτος την παρτίδα, όχι μόνο για τις κατασκευαστικές εταιρείες αλλά και άλλους κλάδους που σχετίζονται με την κατασκευή όπως π.χ. τις τσιμεντοβιομηχανίες». 

Τα μεγάλα έργα που αναμένεται να φουλάρουν το 2023 και σχετίζονται με την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας είναι το Ελληνικό, το Καζίνο του Ελληνικού, το αεροδρόμιο στο Καστέλι αλλά και ο νέος προβλήτας του ΟΛΘ. 

Στο Ελληνικό, σε πλήρη λειτουργία θα βρίσκεται το κτήριο-πρότυπο σε διεθνές επίπεδο, στεγάζοντας τις ανάγκες 4 σωματείων ΑμεΑ, καθώς οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2023. Η κατασκευή του έργου βρίσκεται ήδη σε πολύ προχωρημένο στάδιο, με την Lamda Development να έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου το κόστος κατασκευής του, που θα ξεπεράσει τα 15 εκατ. ευρώ.

Σε πλήρη εξέλιξη θα βρίσκονται εντός του 2023 και τα έργα υποδομών της πρώτης φάσης στο Ελληνικό που είναι ήδη σε πλήρη εξέλιξη, με κυρίαρχο αυτό της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος στο ύψος του Αγίου Κοσμά.

Στο τέλος του 2023 οι πρώτοι όροφοι του υψηλότερου παράκτιου πράσινου ουρανοξύστη στη Μεσόγειο, του Riviera Tower θα έχουν αρχίσει να υψώνονται στο εργοτάξιο. Ήδη, τα έργα θεμελίωσης έχουν ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Μάιο του 2023. Στο τέλος του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί επίσης το σύνολο σχεδόν των κατεδαφίσεων παλαιών κτηρίων εντός της έκτασης.

Επίσης, εντός του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί για την ανάδειξη αναδόχου του Vouliagmenis Mall στην περιοχή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, για τη Riviera Galleria, τον εμπορικό πόλο του Ελληνικού, της κατασκευής των αθλητικών εγκαταστάσεων, της επιλογής του αναδόχου της πρώτης φάσης ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πάρκου. Η ολοκλήρωση των διαγωνισμών θα έχει ως συνέπεια και την έναρξη των εργασιών κατασκευής. Ταυτόχρονα, θα έχει προχωρήσει η υλοποίηση συμφωνιών, όπως της Lamda Development με την ΤΕΜΕΣ, που αφορά στη δημιουργία δύο πεντάστερων τουριστικών συγκροτημάτων.

Εντός του 2023 θα ξεκινήσουν, με την έκδοση της οικοδομικής άδειας, οι εργασίες κατασκευής του Ολοκληρωμένου Τουριστικού Θέρετρου με Καζίνο στο Ελληνικό από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μία επένδυση της τάξεως του 1 δισ. ευρώ. 

Τέλος, σε πλήρη εξέλιξη θα βρίσκεται εντός του 2023 η κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι (ήδη η πρόοδος του έργου είναι στο 20% περίπου) από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ εντός του έτους αναμένεται να ξεκινήσει (κατόπιν των σχετικών εγκρίσεων) και η κατασκευή του εμβληματικού έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. 

Η ολοκλήρωση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ αποτελεί το μεγαλύτερο λιμενικό έργο υποδομής της χώρας, με κόστος που ανέρχεται με τον ΦΠΑ σε 170 εκατ. ευρώ, ενώ ανάδοχος του έργου έχει αναδειχτεί το σχήμα ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ROVER MARITIME. 

Ψηλά ο πήχης 

Εκτός από τα παραπάνω μεγάλα έργα, μεγάλη ώθηση και περαιτέρω κατασκευαστικό αντικείμενο αναμένεται να δώσουν τα σημαντικά έργα αναβάθμισης που αναμένεται να ξεκινήσουν σε μεγάλες μαρίνες της χώρας, καθώς και τα έργα αναβάθμισης και επέκτασης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. 

Πρόκειται για τα αεροδρόμια Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελλόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης. Τα περισσότερα εξ αυτών χρειάζονται εκτεταμένες επενδύσεις τόσο σε τερματικούς σταθμούς όσο και στους διαδρόμους, αλλά και στον ηλεκτρονικό και μηχανολογικό εξοπλισμό τους. Ο εκσυγχρονισμός τους θα αναβαθμίσει τον τουρισμό στις συγκεκριμένες περιοχές.

Τα έργα αυτά, σε συνδυασμό με τις εισροές που αναμένονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα έργα που ήδη προχωρούν, όπως η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον, η κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό, ο ΒΟΑΚ, το Ακτιο – Αμβρακία αλλά και το Πάτρα – Πύργος, αναμένεται να δώσουν σημαντική ώθηση στον κατασκευαστικό κλάδο, σε μία χρονιά με εκλογές, οι οποίες, όπως είθισται, παγώνουν τις όποιες εξελίξεις. 

Πηγή: capital.gr

Προηγούμενο άρθρο

Γρίπη: Οι κορυφαίες συμβουλές για να επανέλθετε πιο γρήγορα

Επόμενο άρθρο

Υποστηριζόμενη εργασία για ΑμεΑ – Θεσμοθέτηση ρυθμιστικού πλαισίου

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

avatar